Typologie osobnosti Instrukce k vyplňování dotazníku: Je důležité, abyste odpovídali opravdu tak, jak si myslíte, že se v daných situacích chováte. Neoznačujte odpovědi, které by byly vaším přáním, jak byste se chtěli chovat, ale označte upřímně ty, které vás opravdu charakterizují. Čím více se přiblížíte svými odpověďmi k vašemu opravdovému chování, tím více vám budou informace ve výsledcích užitečné Většina otázek se týká vašeho chování, přístupu, nebo pocitů, takže neexistují žádné správné či špatné odpovědi. V dotazníku vyberte ze dvou možností právě jednu, ke které se více kloníte. Pokud na vás sedí obě možnosti, vyberte tu, která se u vás odehrává častěji. Nejlépe funguje, když zaškrtnete tu odpověď, která vás napadne jako první. Informace pro ujištění: Vaše jméno nebude nikde zveřejněno, ani nebude poskytnuto škole. Škola obdrží pouze anonymní data (procentuální zastoupení typů ve třídě) Na začátku prosím vyplňte následující informace: Název školyNeveklov-Obchodní akademieRožnov pod Radhoštěm-Střední škola informatiky, elektrotechniky a řemeselSedlčany-Gymnázium a SŠ ekonomickáSouhlasím se zpracováním osobních údajůZaškrtnutím tohoto pole souhlasím se zpracováním osobních údajů dle GDPR a jsem si vědom/a zásad jejich zpracování, jak je uvedeno na vašich stránkách.Souhlasím se zasláním výsledkůSouhlasím se zasláním výsledků na můj uvedený e-mail a s dalším zasílláním informací spojených s tímto dotazníkem. 1 / 48 Při plánování maturitního plesu… mám obvykle jasnou představu, jak by měl vypadat a nerad/a bych, aby to vypadalo jinak jsem otevřen/a diskuzi a a ochoten/na svoje představy měnit 2 / 48 Vyhovuje mi, když termín odevzdání práce je… předem jasně daný na den, aby bylo jasné, do kdy ji mám odevzdat otevřený, abych nebyl/a svázán konkrétním datem (například: odevzdání od ledna do února s možným prodloužením) 3 / 48 Když si musím vybrat pouze jednu možnost a nakonec se už rozhodnu, tak… jsem rád/a, že rozhodnutí je za mnou a jsem s ním většinou spokojen/a mě mrzí, že jsem se musel/a rozhodnout pouze pro jednu věc a nemohl/a jsem mít otevřené i další alternativy 4 / 48 Když obdržím od učitele domácí úkol, více mi vyhovuje, když… dostanu jasné vysvětlení a instrukce, kterých se mám držet mám „volnou ruku“ a úkol si mohu splnit podle sebe a svým způsobem 5 / 48 Ve vyučování mi vyhovuje, když… je výuka vedena stále stejným a předvídatelným způsobem předem není dáno, co se bude dít a provádíme mnoho různorodých aktivit 6 / 48 Více by mi vyhovoval způsob výuky, kdy… učitel naplánuje celé pololetí a já vím, co se kdy budeme učit a jaká bude struktura testů a hodnocení dostanu stručný plán učiva na dané pololetí, mohu si rozvrhnout sám/sama, co se kdy budu učit a ohodnocení obdržím až na konci 7 / 48 Ve škole by mi více vyhovovalo být hodnocen… pravidelně, po každém testu nebo odevzdané práci v rozmezí delších časových intervalů 8 / 48 Svůj stůl, u kterého se učím preferuji mít… uklizený a zorganizovaný, abych měl/a přehled, kde co mám nezorganizovaný, ve svém nepořádku se dobře orientuji 9 / 48 Věci se Vám více daří, když… následujete pečlivě plán, podle kterého postupujete se vypořádáváte s neočekávanými momenty tak, jak přijdou 10 / 48 Když je předem dané, co a v kolik hodin se bude dělat,… jste rád/a, že si můžete svůj čas na základě těchto informací dobře zorganizovat je Vám to nepříjemné a cítíte se být těmito pravidly svázán/a 11 / 48 Když máte udělat nějakou práci,… pečlivě si vše zorganizujete ještě před tím, než začnete vše co je potřeba si zjišťujete v průběhu 12 / 48 Myšlenka vytvoření si listu/plánu toho, co je potřeba o víkendu udělat,… Vám pomáhá Vás stresuje 13 / 48 Když někam máte vyrazit na celý den, raději si... naplánujete co a kdy budete dělat prostě vyrazíte 14 / 48 Aby mi učitel vyhovoval, je pro mě důležitější, aby hodnotil objektivně podle výkonu studenta nehledě na emoce. bral v potaz to, jak se studenti cítí, čím si prochází a tomu i přizpůsobil jejich hodnocení 15 / 48 Spolužák/čka je ve stresu ze zkoušky, která nás čeká. Reaguji tak, že… snažím se ho/ji pomoci uklidnit a hledat možnosti, jak ho/ji stresu zbavit ho/ji neřeším a hledím si především své přípravy na zkoušku 16 / 48 Řešíte v případě Vašeho veřejného vystoupení (například prezentace), jestli její způsob může někomu ublížit, případně by mohl někoho urazit? Například: Ve třídě máte několik studentů různé barvy pleti, a tak do obrázků v prezentaci zahrnete osoby různých národností. / Nevyjádříte se veřejně k právům homosexuálů, protože máte pocit, že některé Vaše názory mohou být v rozporu s těmi jejich a tudíž byste se jich mohl/a dotknout. Nad takovými věcmi při svých projevech nepřemýšlím. Takové věci beru často v potaz před tím, než něco říkám. 17 / 48 Když by mi měl/a můj učitel/ka napsat pochvalu, více by na mě sedělo, kdyby napsal/a, že jsem… inteligentní a rozumný/á vřelý/á a originální 18 / 48 Je mi příjemná taková diskuze, kde se vyhýbáme konfrontacím a sdělování odlišných názorů, díky čemuž zamezíme případným konfliktům různé myšlenky, konfrontace a názory vytváří další zajímavé diskuze a myšlenky 19 / 48 Když se mi na někom něco nelíbí (např. určitý způsob chování), není mi příjemné sdělovat lidem negativní věci obvykle mu/jí to řeknu 20 / 48 Obvykle ceníte… emoce více, než logické myšlení logické myšlení více, než pocity 21 / 48 Je pro Vás příjemnější být nazýván… osobou opravdových citů stálou a rozumnou osobou 22 / 48 Rozhoduji se spíše na základě... pocitů rozumu 23 / 48 Přál/a bych si zaměstnání, kde využiji… své znalosti a osobnostní vlastnosti své schopnosti vymýšlet nové věci nebo realizovat své nápady 24 / 48 V mém budoucím zaměstnání bych rád/a… pracoval/a v zajetém prostředí a dělal/a věci, které už znám (případně které se tam naučím) objevoval/a nové možnosti a učil/a se neustále novým věcem 25 / 48 Myslím si, že ostatní mě vnímají jako člověka,... který žije přítomností který se orientuje na budoucnost 26 / 48 Když píši slohovou práci, nejdříve směřuji svoji pozornost k… detailům obecnému obrazu 27 / 48 Když se rozhoduji, na jakou školu se přihlásím,… snažím se posoudit co možná nejvíce vhodných možností (např. kritéria - 1. předmět: baví matematika, ale budu prozkoumávat i obory, které nejsou zaměřeny striktně na matematiku, 2. rozpočet: rodiče mě finančně nepodpoří, ale hledám další možnosti financování a stipendíí,...) držím se jasně daných kritérií na základě kterých si podám přihlášku na konkrétní školy (např. kritéria – 1. předmět:baví mě matematika, takže si dám přihlášky jen na školy s ní spojené, 2. rozpočet: rodiče mě finančně nepodpoří, takže vybírám školu v dojezdnosti od domova,…) 28 / 48 Když mám pracovat na nějakém školním projektu,… pustím se do toho rovnou a případné informace si dohledávám až během práce předem si připravím všechny podklady a až poté začnu na projektu pracovat 29 / 48 Když mi učitel zadá zpracovat projekt, preferuji, když... si strukturu projektu a téma můžu zvolit sám/sama když dostanu předem jasně dané téma a strukturu, podle které mám postupovat 30 / 48 Vnímám se spíše jako… prakticky založená osoba, od které každý ví, co očekávat osoba, která přemýšlí mimo zajeté koleje a přichází s novými myšlenkami 31 / 48 Když si čtete pro radost, máte raději, když autor... sděluje příběh originální formou, kdy nemusí být jasné, co tím myslel jasně vysvětlí, co má svým sdělením na mysli 32 / 48 Vycházíte obvykle lépe s lidmi, kteří jsou... snílkové a rozhodují se na základě pocitů realističtí a rozhodují se na základě rozumu 33 / 48 Když mě někdo přeruší v řeči,... nevadí mi to a po řeči druhého naváži tam, kde jsem naposledy skončil/a je mi to nepříjemné a v budoucnu s takovým typem lidí nevyhledávám kontakt 34 / 48 Když někdo řekne vtip,.. zasměji se a přemýšlím nad tím, jaký vtip bych mohl/a říci já vtip si v tichosti nebo s lehkým úsměvem užiji 35 / 48 Když mám někoho požádat o pomoc,... nemám s tím problém hledám nejdříve řešení samostatně a o pomoc požádám, když už to jinak nejde 36 / 48 Když mě v životě čekají určitá rozhodnutí (například výběr nové školy),... probírám to s rodiči, kamarády a svým okolím a to mi pomáhá k rozhodnutí nejdříve si to nechávám sám/sama projít hlavou, dlouho o tom přemýšlím a až poté dojde na případnou diskuzi 37 / 48 Když máme při práci ve skupině vybrat mluvčího,... většinou jím chci být já jsem radši, když je to někdo jiný, než já 38 / 48 O přestávkách raději debatuji o… ostatních kamarádech myšlenkách a názorech 39 / 48 Při plnění úkolu podám lepší výkon,... když si dělám častější přestávky, které mi pomáhají k lepšímu soustředění když pracuji v kuse bez přestávek, abych měl/a na daný úkol dostatek času soustředit své síly bez vyrušení 40 / 48 Když mě nějaké téma ve škole zajímá a chtěl/a bych vědět více,... rád/a o tom vedu diskuzi se svým učitelem vyhledávám si o tom doplňující informace samostatně 41 / 48 Moje nejlepší nápady obvykle vzniknou na základě… diskuze mezi mými přáteli mých vlastních myšlenek v klidném prostředí 42 / 48 Svoje pocity obvykle… vyjadřuji navenek nechávám si pro sebe 43 / 48 Dokáží noví lidé, se kterými se seznámíte, odhadnout co Vás baví? Většinou to odhadnou hned. Většinou to zjistí, až když mě skutečně poznají. 44 / 48 Když jste ve skupině lidí,... obvykle se ihned připojíte k debatě nejdříve posloucháte a později se připojíte 45 / 48 Máte tendenci mít spíše… velké množství přátel, přičemž ne všechny velmi dobře znáte méně přátel s velmi úzkými vazbami 46 / 48 Ve skupině lidí jste obvykle… středem pozornosti spíše obezřetný/á a tichý/á 47 / 48 Když počítám dlouhý matematický příklad... mám potřebu si po sobě každý krok zkontrolovat kontrolovat po sobě každý krok mi připadá únavné a musím se do toho nutit 48 / 48 Věcem rozumím lépe poté, co... je vyzkouším je promyslím LinkedIn Facebook Twitter VKontakte